4 способи замовлення кави, які шалено дратують барист
Серед таких аспектів барист дратують клієнти, які не поважають інших відвідувачів кав’ярні.
Зазвичай бариста у вашій улюбленій кав’ярні є привітним та люб’язним, вони швидко запам’ятовують замовлення, питають про ваше життя та подають ідеальне горнятко кави. Проте що може ховатися за їхньою посмішкою? Видання Huffpost поспілкувалося з досвідченим баристою, який розповів про найбільш дратівливу поведінку клієнтів, з якою баристи найчастіше стикаються.
Героєм цієї історії стала Кетрін з Чикаго, це не її справжнє ім’я. Вона працює баристою вже чотири роки та з ентузіазмом розповіла про багато переваг своєї роботи.
“Це гарний, непомітний спосіб спілкуватися зі спільнотою. Я можу запитати, як пройшов ваш день, і дізнатися про вас різні дрібниці. Це дає мені соціальний зв’язок у невеликих дозах”, – зазначила Кетрін.
Вона зауважила, що близько 60% її клієнтів є із сусідньої крамниці, вони вже, як постійні покупці.
“Я знаю їхні замовлення і можу почати наливати напої ще до того, як вони підійдуть до прилавка. Я знаю, що вони щойно народили дитину, переїхали до міста чи знайшли іншу роботу. Це дає мені відчуття, що я перебуваю в маленькому містечку, навіть коли я живу у великому місті”, – пояснила бариста.
Нерозуміння того, де вони знаходяться
Водночас за словами Кетрін, деякі відвідувачі поводять себе дивно. Її найбільше дратують люди, які начебто прилетіли з іншої планети та не розуміють, як працює кав’ярня.
“Іноді я думаю про ті п’ять хвилин, що минули перед тим, як цей покупець відчинив двері нашого магазину. Чи усвідомлював він, куди йде? Чи мали вони якусь мету на думці?” – запитує риторично вона.
За її словами, першою ознакою необізнаності клієнта є те, що він стає на початок черги та просить, до прикладу “венті карамельне маккіато, з додатковими збитими вершками”, якого у кав’ярні немає. Проте Кетрін ввічливо описує напій, який подають у кав’ярні: “У нас є традиційний маккіато – дві порції еспресо і трохи пінки. Хочете?”
Бариста зазначила, що в цей момент багато клієнтів нарешті усвідомлюють, де вони перебувають, адже думають, що всюди так, як у Starbucks. Вони починають вивчати меню, поки стоять у черзі.
Неповага до інших клієнтів
Коли ви стоїте в черзі і перед вами є люди, то вам доведеться певною мірою взаємодіяти з ними. До прикладу, якщо ви гучно говорите телефоном, то іншим людям не дуже це приємно.
“За моїми підрахунками, кожна десята людина, яка підходить до прилавка, намагається одночасно зробити замовлення і вести велику, серйозну розмову телефоном. Я запитую: “Хочете місце для вершків?”, а вони кричать: “Не у вівторок, Елісон! Мені це потрібно сьогодні!”, а потім я запитую: “Що?”, а вони кажуть: “Що?”. – І вгадайте що? Так, люди в черзі зараз дуже веселяться”, – навела Кетрін приклад.
Бариста додала, що приділяти увагу баристі впродовж 30 секунд, які необхідні для того, аби оформити замовлення, є найпоширенішим проявом людської ввічливості.
“Я, людина з очима, стою перед вами, тому встановлення зорового контакту – чудова ідея саме зараз”, – попросила вона.
Не знати, чого ви хочете
“Для деяких людей стає великою несподіванкою те, що вони якимось чином опинилися в перших рядах черги в кав’ярні і навіть найпростіші питання здаються їм незрозумілими. Навіть найпростіші запитання ставлять їх у глухий кут, і їхнє ставлення таке: “Чому ця людина в місці, якого я ніколи раніше не бачила, запитує мене про те, яке мигдальне молоко я люблю? Це, свого роду, зупиняє розмову”, – підкреслила Кетрін.
За її словами, варто знати, чого саме ви хочете, коли приходите у кав’ярню.
“Річ у тім, що я ставитиму вам питання про сорти молока, розмір чашки та температуру напою. Це тому, що моя робота – переконатися, що ви отримаєте саме те, що хочете. Якщо ви навіть не знаєте своїх уподобань, як я зможу вам догодити? І як я взагалі зможу пройти крізь цю чергу клієнтів, які зараз мріють вас задушити?”, – пожартувала вона.
Не знати, де ви знаходитесь (частина 2)
Кетрін додала, що з людьми можуть відбуватися дивні речі, вони можуть забуватися, що хотіли або те, що щойно відбулося на касі.
“Припустимо, ви замовили ванільний лате з льодом і помітили, що на прилавок щойно поставили гаряче капучино. Чому ви терміново запитуєте мене, чи це ваше, а потім починаєте хапати його? Часто людина, яка готує напій, не та, що бачила вас на касі, тому було б чудово, якби ви могли трохи довше почекати зі своїм замовленням. Крім того, якщо в магазині вас називають на ім’я, запам’ятайте те, яке ви нам дали. Якщо ви думаєте, що неможливо, щоб хтось міг забути власне ім’я, коли його називають, повірте мені, я бачила такі речі, в які ви не повірите”, – зауважила вона.
Цікавинки про каву
Раніше експерт з’ясував точний час для першої чашки кави. Так, генеральний директор компанії Happy Beds Рекс Ісап порадив не пити каву одразу після пробудження, а краще близько 08:33 ранку.
“Коли мова заходить про ідеальний час для першої кави, ми зазвичай тягнемося до чайника одразу після пробудження. Однак в ідеалі потрібно почекати годину після пробудження, щоб по-справжньому відчути користь”, – пояснив Ісап.
Також дослідження показало, що вживання кави може запобігти виникненню однієї неочікуваної хвороби, а саме йдеться про хворобу Паркінсона.
“Рецептори аденозину A2A розташовані близько до дофамінових рецепторів мозку в базальних гангліях. Згідно з дослідженням 2016 року, опублікованим в журналі Journal of Chemical Information and Modeling, кофеїн може зупинити розпад білка альфа-синуклеїну і його злипання в мозку, утворюючи тільця Леві. Тільця Леві викликають пов’язані з хворобою Паркінсона симптоми, зокрема рухи, блокуючи вироблення та передачу дофаміну”, – зазначили дослідники.